דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחט בערימת שחת? לא תודה. כך תדאגו שימצאו אתכם בלינקדאין 

מאת    [ 07/10/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1672 פעמים ]

כאשר מגייס ממיין קורות חיים למשרה, הוא מקדיש זמן קצוב לקריאת כל קורות-חיים, לרוב מדובר בלא יותר מחצי דקה. המגייס (ולעתים יש מערכת אוטומטית שעושה זאת עבורו) מחפש בקורות החיים מילות מפתח שרלוונטיות לתפקיד. לדוגמה- מגייס שמחפש עו"ד בעל ניסיון בנדל"ן יתמקד קודם כל בקורות-חיים של עו"ד שמופיעות בהן המילים נדל"ן, או מקרקעין. אם מועמד שפונה למשרה הזו לא ישכיל לציין לפחות אחת מהמילים הללו בקורות החיים שלו, הוא עלול לפספס את המשרה בשל כך.

  בדומה לכך, כאשר מגייסים מחפשים מועמדים ב-LinkedIn, הם לרוב יבצעו חיפוש שנקרא Advanced Search, המאפשר להם לאתר מועמדים לפי מילות מפתח ספציפיות המתאימות לדרישות המשרה שהם מטפלים בה. היות ומחפשי עבודה רבים מאד כיום משתמשים ב-LinkedIn לצורך חיפוש עבודה- כלומר פתחו פרופיל (לפחות), אתם כמחפשי עבודה תרצו לוודא שמגייס המטפל במשרה שמעניינת אתכם יגיע אל הפרופיל שלכם בעזרת החיפוש הזה. חשוב שיהיה קל למצוא אתכם- הפרופיל שלכם צריך לבלוט, ולא להפוך למחט בערימת שחת.   כשאתם שולחים קורות חיים למשרה, אין לכם באמת מידע לגבי תהליכי הסינון. אינכם יכולים לדעת היכן נמצאים קורות החיים שלכם בערימה על שולחנו של המגייס. ב-LinkedIn אתם יכולים לבדוק בדיוק איפה אתם מופיעים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לתחומכם. בדומה מאד ל-Google , חשוב שתופיעו בעמודים הראשונים של החיפוש, היות ולא בטוח שלמגייס יהיה זמן או צורך לחפש אחורה בכל עמודי תוצאות החיפוש. אז איך תוודאו שאתם אכן מופיעים בראש התוצאות בכל אפשרויות החיפוש הרלוונטיות?
  • בצד ימין למעלה בעמוד הבית בלינקדאין, תמצאו את החיפוש.
  • בצעו חיפוש בקטגוריית people (לחצו על advanced).
  • הכניסו מילות מפתח רלוונטיות לתחום שבו אתם מחפשים משרות, לדוגמה- lawyer, advocate legal, adv..
  • במיקום בחרו בישראל.
  • לחצו על SEARCH.
  כעת, הסתכלו על העמודים הראשונים שקיבלתם. האם הפרופיל שלכם מופיע באחד מהם? האם הוא בכלל מופיע בתוצאות החיפוש? תתפלאו לגלות שלא תמיד. נכון לימים אלה, נראה ש-LinkedIn "מאנדקס" את הפרופילים על פי 4 פרמטרים- professional headline, titles, specialties, industries. לינקדאין בעצם סורק את הקטגוריות האלו בכל פרופיל על פי צפיפות מילות המפתח המופיעות בו.  

מה עושים עכשיו? ראשית, מבצעים אופטימיזציה של הקטגוריות האלו- שלבו בהן את מילות המפתח שסביר ביותר שמגייס יחפש עבור משרה שמעניינת אתכם. לא בטוחים איך לעשות את זה? הסתכלו בפרופילים של אלה שכן הופיעו בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. תוכלו לקבל רעיונות לשיפור המלל בפרופיל שלכם. 

חשוב להבין, שאם תכתבו את הפרופיל נכון, תקלו על מגייסים למצוא אתכם, ובכך תשפרו את הסיכויים שלכם להגיע למשרות, גם לדיסקרטיות שביניהן. כמובן שבאותה נשימה חשוב לציין שלא מספיק שיהיה לכם פרופיל מושלם, אתם גם צריכים להשקיע בנטוורקינג, ליצור קשרים עם אנשי מפתח ולפעול באופן אקטיבי לחיפוש המשרה הבאה שלכם. לקריאת חומר נוסף בנושא חיפוש עבודה ב-LinkedIn: http://a-one.co.il/Articles2.asp?ID=20 http://a-one.co.il/Articles2.asp?ID=31

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב